Deze pagina geeft u een overzicht van antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan vrijblijvend contact met ons op 0162 52 34 42 of mail ons uw vraag middels het vragenformulier onderaan deze pagina, wij helpen u graag. 

                                                   Meest gestelde vragen en antwoorden


  • Alles over licht?
    In ons kennis ABC vindt u op alfabet de meest voorkomende lichtbegrippen, kenmerken en definities. Klik hier voor antwoorden op alle vragen over licht. Heeft u een vraag over lichttechniek of wenst u advies neem gerust contact met ons op, wij zijn u graag van dienst. Bel ons op +31(0) 162 52 34 42 of mail ons info@atexlicht.nl.


  • Kunt u alle merken leveren?
    AtexLicht levert naast een eigen merkcollectie ook andere merken. Dit betreft zowel merken met een klein assortiment van specialistische producten of design armaturen, als merken met een allesomvattend gamma aan architecturale verlichting.


  • Levert u ook aan particulieren?
    Particulieren kunnen ook bij AtexLicht kopen, dat doet u op basis van een offerte aanvraag. Uw offerte aanvraag resulteert in een aanbieding met een netto prijs. Na ontvangst van onze offerte kunt u direct bestellen.


  • Kan ik producten ergens zien?
    AtexLicht heeft geen showroom waar producten getoond worden, wel is het mogelijk om onder voorwaarden modellen aan te vragen welke na beoordeling retour gezonden kunnen worden. Lees hierover meer bij modellen aanvragen.


  • Heeft u een showroom?
    Wij hebben geen consumenten showroom. Wel hebben wij een lichtstudio waar projectmatig producten getoond worden die verwerkt zijn in onze lichtconcepten.


  • Kunt u ook zorgen voor de montage van verlichting?
    AtexLicht beschikt niet over een eigen montagedienst, wij kunnen u wel in contact brengen met erkende installateurs. Mocht u hier interesse in hebben neem dan contact met ons op +31(0) 162-52 34 42 of mail ons info@atexlicht.nl wij helpen u graag.


  • Kunnen wij bij u ook onderdelen bestellen?
    Ja, u kunt onderdelen bij ons bestellen. Gebruik het contact formulier op deze site voor uw vraag. Om u goed van dienst te zijn is het wel van belang dat wij over de juiste informatie beschikken waaronder het merk en type product.


  • Levert AtexLicht ook modellen?
    U kunt bij AtexLicht armaturen bestellen als bemonstering voor uw lichtproject en ter beoordeling van de kwaliteit, detaillering of exacte maatvoering. Maak voor de aanvraag gebruikt van het aanvraag formulier onderaan op de homepage. Na aanvraag ontvangt u een E-mail met de voorwaarden voor het beschikbaar stellen van een model.


  • Wat zijn de voorwaarden voor het leveren van modellen?
    De leveringsvoorwaarden van modellen kan per product verschillen. Onderstaande zijn de meest voorkomende voorwaarden omschreven.

    Armatuur modellen die worden afgemonteerd voor beoordeling worden gefactureerd op basis van een zeer gunstige modelprijs en kunnen niet retour worden gezonden. Doordat montagesporen altijd waarneembaar zijn is het armatuur niet meer geschikt voor verkoop aan derden. Het voorraad beleid van AtexLicht sluit retourzending uit.

    Armatuur modellen die niet worden afgemonteerd en alleen uit de verpakking worden gehaald ter beoordeling kunnen retour gezonden worden. Bij levering van het model ontvangt u een factuur en na retour zending ontvangst u een creditnota. De creditnota zal per omgaande worden verwerkt mits het armatuur onbeschadigd is en in een originele verpakking is ontvangen. Het recht van retour zenden vervalt na 30 dagen.

    Producten waar fabrikanten retourkosten voor in rekening brengen worden door ons doorbelast en vooraf in de bestelprocedure per E-mail aan u bevestigd. Het meest voorkomende percentage retourkosten is 20% van de bruto prijs van het product. Producten waar fabrikanten geen retourkosten voor in rekening brengen worden door ons 100% gecrediteerd.

    Modellen van lichtsystemen, kappen of grote objecten zijn vaak beschikbaar als fragment van het systeem of als monster van het materiaal, deze worden over het algemeen zonder kosten beschikbaar gesteld.

    Mocht u vragen hebben of speciale wensen bel ons, wij zijn u graag van dienst +31 (0) 162 52 34 42.


  • Wat moet ik doen als een armatuur niet functioneert?
    Als een armatuur niet functioneert, kunt u direct telefonisch contact opnemen met onze klantenservice tel +31 (0) 162 52 34 42 of een E-mail te sturen naar info@atexlicht.nl Afhankelijk van de oorzaak zullen wij zorgen voor verzending van een onderdeel of vragen om het armatuur retour te zenden aan AtexLicht ten behoeve van reparatie.


  • Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?
    Allereerst vinden wij het zeer spijtig dat u een klacht heeft. Voor een juiste verwerking en snelle afwikkeling van uw klacht verzoeken wij u dit kenbaar te maken middels omschrijving van uw klacht per E-mail. U kunt binnen 1-2 werkdagen van ons een reactie verwachten. Het is altijd mogelijk om uw klacht telefonisch te melden, u belt dan +31 (0) 162 52 34 42, wij zijn u graag van dienst.


  • Kan ik een lichtadvies krijgen over toe te passen verlichting?
    De ervaring van onze specialisten kent een historie van meer dan 23 jaar waarin vele lichtprojecten zijn gerealiseerd. Het maken van complete lichtconcepten is een expertise die wij tot in detail beheersen. Bekijk onze referenties om een indruk te krijgen van onze kennis en ervaring. Afhankelijk van de omvang van het plan worden de kosten voor het maken van lichtontwerpen bepaald. Voor een advies aangaande armatuur keuze of lichttechnische vragen kunt u gratis gebruik maken van onze expertise. Stuur ons een E-mail of bel +31 (0)162  52 34 42 wij zijn u graag van dienst.


  • Komt u ook op locatie kijken voor advies?
    Voor een bezoek op locatie kunt u een eenvoudig een afspraak maken. U neemt telefonisch contact op met AtexLicht advies +31 (0)162  52 34 42.


  • Kan ik een afleveradres wijzigen?
    U kunt bij het plaatsen van uw bestelling kiezen voor een afwijkend afleveradres. Daarnaast is het mogelijk om deel leveringen voor uw order aan te geven.


  • Wat zijn de kosten voor bezorgen?
    Producten worden bij u afgeleverd door onze eigen transportdienst of middels een pakketdienst. Volume orders of producten welke gevoelig zijn voor schade worden altijd getransporteerd door onze eigen transportdienst. Desgewenst kunnen deelleveringen worden overeengekomen en geleverd worden op project locatie. Een bezorgtoeslag is afhankelijk van het netto orderbedrag. Opdrachten boven het franco bedrag van € 250,= worden gratis door AtexLicht geleverd. bekijk hier meer informatie over onze transport kosten.

    Nederland: bij orders lager dan € 250,= geldt een bezorgtoeslag van  € 12,=

    België: bij orders lager dan € 250,= geldt een bezorgtoeslag van  € 15,=

    Duitsland: bij orders lager dan € 250,= geldt een bezorgtoeslag van  € 15,=

    Luxemburg: bij orders lager dan € 250,= geldt een bezorgtoeslag van  € 15,=

    Uw bestelling laten bezorgen naar een land anders dan bovenstaand? Neem dan contact op met onze klantenservice +31 (0) 162 52 34 42. 


  • Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
    De levertijden zijn aangegeven tijdens het offerte proces en bestel proces. Uw bestelling zal worden verzonden binnen 1 dag na ontvangst in ons magazijn. Vooraf zult u per E-mail of telefonisch worden geïnformeerd over het moment van verzending naar het door u opgegeven adres.


  • Kunt u bestellingen op project locatie afleveren?
    Het is mogelijk om producten op uw project locatie te leveren. Wij beschikken over een eigen transportservice waarmee wij de producten op het gewenste afleveradres in Nederland kunnen bezorgen.


  • Kan ik producten afhalen?
    Zelf afhalen van producten is mogelijk, dit kan aangegeven worden bij het plaatsen van uw order of gaande het leveringsproces middels E-mail of telefonisch contact. De betaling procedures blijven van kracht en de bezorgtoeslag komt te vervallen.


  • Bezorgen jullie ook in het buitenland?
    AtexLicht heeft ruime ervaring met leveranties buiten Nederland. Per land en order grote kunnen de kosten van transport verschillen. Voor meer informatie voor levering naar een specifiek land kunt u contact opnemen met onze klantenservice, telefoonnummer +31 (0) 52 34 42.


  • Door wie wordt mijn bestelling geleverd?
    Producten worden bij u afgeleverd door onze eigen transportdienst of middels een pakketdienst. Volume orders of producten welke gevoelig zijn voor schade worden altijd getransporteerd door onze eigen transportdienst. Desgewenst kunnen deelleveringen worden overeengekomen en uitgeleverd worden op project locatie.


  • Wordt er in het weekend bezorgd?
    Helaas is het zo dat reguliere bestellingen niet geleverd worden op zaterdag en zondag. Voor project uitlevering is het wel mogelijk om op deze dagen te leveren. Onze expeditie afdeling kan uw specifieke vragen beantwoorden.


  • Ik heb een postbusadres, kan ik hier ook producten naartoe laten zenden?
    Nee, het is niet mogelijk om een bestelling af te laten leveren op een postbusadres. Wel kunt u er voor kiezen om een alternatief afleveradres aan te geven bij het plaatsen van uw bestelling.


  • Ik heb een artikel ontvangen dat beschadigd is, wat moet ik doen?
    U wordt verzocht om bij ontvangst van goederen te tekenen voor een juiste onbeschadigde aflevering. Dit is het moment dat u de controle van eventuele schade moet uitvoeren en kunt aangeven dat u niet akkoord gaat met de levering van beschadigde verpakkingen en deze weigert aan te nemen. Als u een artikel heeft ontvangen dat beschadigd is, kunt u direct telefonisch contact opnemen met onze klantenservice tel +31 (0) 162 52 34 42  of door een E-mail te sturen naar info@atexlicht.nl wij zijn u graag van dienst. Melding van schade dient op de dag van ontvangst te geschieden


  • Kan ik producten retour sturen?
    AtexLicht.nl is geen consumenten webshop en primair gericht op levering aan bedrijven en waar op basis van een offerte orders worden geplaatst, er is geen recht van retour zenden. Consumenten kunnen bij AtexLicht.nl offertes aanvragen en orders plaatsen op basis van een gelijke procedure en leveringsvoorwaarden als geldt voor bedrijven. Op basis van deze voorwaarden en procedure heeft een bedrijf of consument geen recht van retour. Afwijkingen hierop kunnen alleen schriftelijk worden aangevraagd en overeengekomen.


  • Kan ik op rekening kopen?
    Het is alleen mogelijk voor bedrijven om bij AtexLicht op rekening te kopen.


  • Wanneer moet ik mijn bestelling betalen?
    U kunt bij AtexLicht niet direct online betalen, u ontvangt een E-mail met de factuur als PDF bijlage. Op deze factuur staat alle relevante informatie incl. de betalingstermijn. U maakt het factuurbedrag over via uw bank met een overboeking naar ons IBAN rekeningnummer.


  • Wanneer ontvang ik een factuur?
    Uw factuur ontvangt u van ons per E-mail vooraf bij levering of als u op rekening koopt op de dag van levering.


  • Hoe kan ik betalen vanuit het buitenland?
    U kunt bij AtexLicht niet direct online betalen, u ontvangt een E-mail met de factuur als PDF bijlage. Op deze factuur staat alle relevante informatie incl. de betalingstermijn. U maakt het factuurbedrag over via uw bank met een overboeking naar ons IBAN rekeningnummer. Wanneer u beschikt over een BTW nummer kan gefactureerd worden met een intracommunautaire verrekening.


  • Staat uw vraag er niet bij?
    Neem vrijblijvend contact met ons op, wij zijn te bereiken op +31(0) 162 52 34 42 of E-mail ons onderstaande uw vraag wij helpen u graag.